30/12/11

Resolta a convocatoria de Clubs de Lectura para o curso 2011/2012

O Portal Educativo da Consellería de Educación e Ordenación Universitaria publica hoxe a Resolución da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos pola que se asignan contías para o funcionamento dos Clubs de Lectura en centros públicos que matriculan alumnado de ensino secundario, bacharelato, formación profesional, ensinanzas de persoas adultas e de réxime especial, para o curso 2011/2012. Un total de 215 centros acollen durante este curso un club de lectura, que na maioría dos casos conta con varios grupos de lectores e lectoras, en función de intereses, idade e operatividade. Aumentan así mesmo o número de clubs que contan cun grupo de lectores adultos (profesoras e profesores, nais e pais, persoal non docente...).
+ información

20/12/11

O QUE APARECE NOS BLOGUES...


No blogue do Club de lectura Caladoiro do IES A Sardiñeira, recóllense presentacións de discos e de libros, campañas de lectura e de uso da lingua, actividades de lecer cultural na cidade e, incluso, boas imaxes de lectores da man de Lorenzo Mattoti.

Animámosvos a que entredes pola súa fiestra e o sigades.

15/12/11

VIAXAR COS LIBROS COMO MOTIVO, VIAXAR A TRAVÉS DOS LIBROS




O club de lectura bibliobrey, do CEIP Fermín Bouza Brey de Ponteareas, viaxa realizando rutas literarias. Así o contan...


"Para despedida, o club de lectura disfrutou dun roteiro literario polo río Tea.Lemos diferentes poemas de Javier Heraud, dedicados ao río, e incluso un escrito por María Portela, membro do noso club. E...o bizcoito de chocolate tampouco podía faltar. Houbo entrega de diplomas e un folleto de recomendacións de "libros con sabor a chocolate".


Pero outras veces, viaxan no tempo cos Megatoxos, e así o relatan...


"Este xoves pasado xuntámonos para falar dos Megatoxos e do aprendiz de Druída. Foi unha sesión chea de entusiasmo, todos querían participar cos seus comentarios e opinións. Falamos dos poderes especiais dos protagonistas e tamén dos celtas, pobo ao que viaxan, e sobre o que investigaron algúns dos membros do club. Todo esto acompañado de diferentes doces feitos por eles mesmos para a ocasión. Gustoulles poder acompañar aos Megatoxos nesta viaxe no tempo e xa están desexando ler as seguintes aventuras destes rapaces e rapazas"

13/12/11

LECTURAS POR MESES

Cada mes os seus libros!
Así len os de Balbordo e Balbordobis, os clubs de lectura do IES Rïo Cabe de Monforte.

Neste mes de decembro andan ás voltas con A palabra exacta de Antón Lopo, Tristes armas de Marina Mayoral, Qué blanca más bonita soy de D. Verroen e Orejas de mariposa de Luisa Aguilar.
Boas lecturas!

9/12/11

NOVO BLOGUE DE CLUB









O IES Poeta Añón de Outes puxo en marcha o seu club de lectura e, con el, un novo blogue.
Nel cóntannos:
"O pasado día 7 de novembro tivo lugar a primeira xuntanza deste curso dos "Laretas". Como vedes nas fotos, para ir rompendo o xeo e coñecernos mellor, compartimos unhas pizzas quentiñas que fixeron a boca auga a todos os que por alí se acercaron. Foi tamén a ocasión de dar a benvida ó club a dúas lectoras: Alba e Tatiana, de 4º ESOA lectura que compartimos esta vez foi "Cuando Hitler robó el conejo rosa", de Judith Kerr, unha noveliña sinxela pero apaixoante, que nos fixo compartir as tribulacións da protagonista, Anna, e a súa familia cando se ven obrigados a abandonar o seu fogar en Berlin, fuxindo da expansión do nazismo nos anos previos ó estoupido da 2ª Guerra Mundial. Unha noveliña moi recomendable, de fácil lectura, que nos acercou ás experiencias vitais dunha familia xudea obrigada a deixar atrás todo o que aman (liberdades, familia, amizades...) "

5/12/11

Saramago, sempre Saramago




Recollido do blogue do club de lectura "Ao Pé da Letra" do IES Cidade de Antioquia


"¿Por qué los lectores de un libro que se conocen y viven más o menos cerca no se reúnen para hablar de ese libro después de haberlo leído? ¿Por qué tiene la lectura que ser siempre una actividad solitaria? ¿Por qué no un intercambio entre lectores y libros? ¿Por qué no hablar de un libro que se acaba de publicar o de un libro que forma parte de nuestra cultura y de nuestra educación sentimental? Esto sería fomentar de verdad la lectura en el lector mismo, en lugar de caer en la ambición quizá desmedida de poner a todo el mundo a leer. Se puede hacer de la lectura algo distinto a un placer solitario, que lo es también, y en primera instancia. No propongo un sistema colectivista sino la acción dinámica que supone el intercambio de ideas u opiniones sobre el libro. Porque el libro es algo más que un objeto que se coloca en la estantería para no volver a él, resulta que el libro es una plataforma de comunicación entre personas,..."
José Saramago.
El libro de cada día

1/12/11

CLUBS de le ctura nos CFR (2)

O CFR de Ferrol conta co club de lectura Teachers by Day.
Xa comezaron a súa andaina anual...
Así nolo contan:
"O próximo xoves, día 24 de novembro retomamos as reunións do club de lectura en inglés Teachers by Day. Se están interesados en formar parte do club de lectura, por favor contacten coa asesoría de Linguas Estranxeiras."

24/11/11

CLUBS DE LECTURA NOS CFR

En Pontevedra, continúa reuníndose "A pregunta do cuco", no CFR.
Xuntanzas de profesorado arredor dos libros, nun lugar común e de formación. Reunirse para falar de libros e de lecturas, que mellor lugar que un Centro de Formación e Recursos?
Atoparanse, de novo, o xoves 1 de decembro, apúntase alguén máis?

23/11/11

OS CLUBS ... VIAXAN

Coa escultura a Manuel María

Os clubs de lectura viaxan con motivos literarios. Realizan roteiros xa marcados ou creados para a ocasión.

Recollemos unha destas viaxes. O Club de leóns do CPI Cernadas de Castro de Lousame percorreu o curso pasado as terras de Monforte, os lugares de Lois Pereiro.

Así nolo contan...


"O sábado 7 de maio o club de lectura de adultos e rapaces "A lus de San Finx" levamos a cabo un roteiro literario por Monforte de Lemos. Imos contarvos que sucedeu:
Saímos de Lousame ás 9:30 e o día non deixaba lugar a dúbidas do que meteorolóxicamente
nos iba acompañar: a choiva... e claros ás veces...
Cando chegamos a
Monforte o tempo apiadouse un pouco e aínda que con bos refachos de vento
deixounos admira unha perspectiva xeral da cidade de Monforte ...

22/11/11

O club visita ao autor

Hai veces nas que son os clubs os que se desprazan para visitar a un autor no seu propio medio, na súa casa, na súa Fundación...

Así se recolle no blogue "A praia das palabras" do club de lectura do IES de Vilalonga, a súa visita a Neira Vilas, no ano en que se cumpren cincuenta anos da publicación das Memorias dun neno labrego.

Desta maneira puderon aproveitar para coñecer os lugares do autor e percorrer a comarca do Ulla, pasando polo pazo de Oca, a fervenza da Toxa, as illas de Gres...

17/11/11

Unha suxestión desde o club de lectura do IES Pazo da Mercé

Leonor, a coordinadora do club de lectura do IES Pazo da Mercé (As Neves, Pontevedra), achéganos unha proposta que publicamos aquí nas súas palabras:
Son Leonor Giménez, coodinadora do Club de lectura do IES Pazo da Mercé en As Neves, provincia de Pontevedra.Teño unha suxerencia para maximizar as adquisicións de lotes de libros dos diversos clubs de lectura de Galicia. Gustaríame que se fixera un chamamento aos diferentes clubs para que enviasen ao blog de "libros a eito", os títulos dos libros que utilizaron no curso pasado e o número de exemplares.
Agardamos os vosos listados para publicalos en LIBROS A EITO, tal e como se solicita desde este club. Lembramos o enderezo ao que dirixirse cos listados ou cos lotes de libros que se ofertan en préstamo: bescolares@gmail.com

14/11/11

REUNIÓNS DOS CLUBS

Pouco a pouco, e antes de saír a resolución da Convocatoria de axudas a Clubs de Lectura, vanse reunindo os Clubs.
Queremos ilustrar este feito cunha das entradas nun blogue de biblioteca.
Trátase de Biblio Tea, o blogue de biblioteca do IES Val do Tea.Así comeza a súa entrada...
"O luns 7 tivemos a reunión do “Club de lectura”. Faltáronnos algúns que estiveron con Esme ensaiando o espectáculo de títeres para as “misións pedagóxicas”, xa vos contaremos disto porque a piques están de comezar.
Algúns dos asistentes non leran o libro porque disque non o había na biblioteca cando foron buscalo. Cando sexa así, hai que insistir. Se están prestados espérase a que outro o devolva e volvese a buscar. Vedes a importancia de devolver os libros no seu prazo? Pero bueno, desta vez non valen esas excusas porque houbo libros parados alí na biblioteca días antes, bastantes días antes, da reunión.
Pero aínda así, todos asistiron ó club, comeron as súas arepas, hamburguesas, ensalada de pasta. Porque xa sabedes que as reunións do club de lectura comezan por unha sesión gastronómica. Logo de encher a barriga; acompañar o postre coa escoita do poema de Kavafis na voz de Lluis LLach e a da persoal versión de Krahe, que podedes recordar no antigo anterior deste blog; sen esquecernos de para que estabamos alí, pois non comeramos “loto” ningún de nós, nin tardamos o tempo da travesía de Ulises en comer. Despois de todo iso, quen máis quen menos deu a súa opinión sobre o inxenioso Ulises, ó que algún tildou ademais de inxenioso (iso non houbo quen de negarllo), de pouco escrupuloso e trapalleiro. Valente, tamén dicía Samuel que era, aínda que nese aspecto todos coñecemos outros heroes que o superan. Pero xa sabemos o que di o dito “máis vale maña ca forza” (...)

2/11/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Frases para ... pensar

Foto: tertulia en Ourense

Un club achéganos unhas citas para pensar e repensar...


“Cando transitamos polas páxinas dun libro poucas veces saímos ilesos” Mario Benedetti
“A literatura é unha defensa contra as ofensas da vida” Cesare Pavese
“Non existe forma máis nobre de pertenenza a un pobo que escribir a súa lingua” Heinrich Böll

31/10/11

OS CLUBS BOTAN A ANDAR


Así se ve nesta entrada blogue da biblioteca do IES Pedra da Aguia, Vilán, que leva o título de "Os araos saen do cascarón".
Coma se do nacemento dunha ave se tratara, o club comeza a súa andaina. Así se pode ler
OS ARAOS SAEN DO CASCARÓN
Por fin nesta semana conseguimos que os Araos do Instituto, os membros do Club de Lectura de Alumnos, saian do cascarón. Os Araos maiores lles gañaron a partida hai uns días, pero agora xa estamos todos en marcha.
Queremos darlle a benvida aos novos araos, que pasan a formar parte do Club este curso. Os máis veteranos xa saben como vai a cousa, e digo eu que se repiten, por algo será...
Saúdos tamén a todos os lectores/as do insti (que os hai, e máis do que parece) que non están no club. Gustarianos telos con nós, pero sabemos que non sempre é posible. A porta sempre estará aberta.
Esperemos que todos poidades encher os vosos carnés cunha chea de libros que vos gusten e vos fagan disfrutar.

28/10/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Ao pé da hortensia do IES de Meaño

Fotografía tertulia Ourense

Do club "Ao pé da hortensia" do IES de Meaño.

“No curso 2008-09 o equipo de biblioteca creu conveniente crear un club de lectura ao que chamou “Ao pé da hortensia”, motivado polas inquedanzas literarias de parte do noso alumnado e coa intención de potenciar a lectura compartida entre a comunidade educativa, enriquecerse coas opinións alleas ou observar distintos puntos de vista dunha mesma lectura, crecer como persoas, aprender das experiencias que achegan os propios libros e adquirir o hábito de escoitar e falar diante dos demais. Este club continúa hoxe en día, incorporando ao novo alumnado que chega ao centro cada curso”.

27/10/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Grupo Abeliano do IES Santa Irene (Vigo)

Imaxe do IES de Mondariz


“Tratamos de apoiarnos fundamentalmente en escritores galegos ou universais traducidos ao galego para presentar cuestións e puntos de vista que os alumnos e alumnas sos non chegarían a encontrar nunca e, a partir de aí, pretendemos dialogar”.

26/10/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Pantasmas de papel do IES Fernando Esquío (Neda)

Foto do club de lectura do IES Monelos (A Coruña)

Falando arredor do que se atopa nos libros
“A droga da obediencia de Pedro Bandeira, autor portugués que os leva a pensar no mundo no que vivimos: “Non hai escravo máis desgraciado e servil que aquel que non é consciente da súa situación e crese libre. Non hai dominador máis poderoso que aquel que goberna a tales súbditos”. Baixo esta idea reflexionamos si somos libres ou ben estamos mediatizados por sutís mensaxes políticas, consumistas, hedonistas, e vivindo nun soño dirixido por un grupo de poder... algo moi de actualidade. (...)
En relación ás Xornadas Literarias que organiza a Universidade da Coruña e o concello de Neda, desde hai dez anos, dedicadas en cada ocasión a un autor. Desde que hai club de lectura, son os membros dun dos grupos os que fan a recensión do autor e a sesión do club en público xunto cos especialistas sobre o autor ou autora. .Neste caso tratábase de Fiodor Dostoievski; leron El jugador e comentaron as súas impresións co público asistente, e realizaron unha exposición da vida do autor mediante un power point e unha liña do tempo virtual empregando Dipity”.

24/10/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Club de lectura do IES de Foz

Imaxe do Club de lectura do CEIP Figueiroa (A Estrada)
Do Club de lectura do IES de Foz
“Resultou especialmente emocionante o testemuño dunha das alumnas, quen nos contou como fora lendo en voz alta e paseniño as Memorias dun neno labrego para compartilas coa súa avoa analfabeta, pero entusiasmada ó identificarse coas andanzas de Balbino.
(...)
Por conseguinte, tendo en conta os obxectivos marcados no proxecto do Club de lectura, consideramos que o resultado da actividade é moi satisfactorio en canto cumpre a finalidade de fomentar a lectura, contribuíndo a crear un ambiente lector no centro; consegue motivar para compartir as experiencias sobre as distintas lecturas e mesturar a aprendizaxe co debate entre os participantes; ademais, contribúe á mellor comprensión lectora dos alumnos en xeral e á mellora da calidade educativa. Por se fose pouco, vese que tamén tende pontes interxeracionais.”

21/10/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Tesmoitoconto do CPI A Picota (Mazaricos)



“Despois da lectura dos libros, e coincidindo coa chegada do Nadal decoramos o que se deu en chamar “A árbore da sabedoría” posto que a enchemos coas citas que máis nos chamaron a atención dos libros que estabamos a ler no Club de Lectura. Con este feito intentamos facer partícipe ao resto do centro do que estabamos a facer dende o Club, ao tempo que lles achegamos frases dos libros que liamos.
(...)
Un dos expositores da biblioteca empregouse para expoñer e resaltar exemplares dos libros seleccionados para o Club de lectura. No taboleiro de información lectora o alumnado e profesorado daba a súa opinión sobre algún libro lido, como suxestión para outros posibles lectores. Este estaba situado a carón da biblioteca, aínda que na parte exterior para poder ser visto, tamén, polos que non adoitan entrar na biblioteca. O blogue da biblioteca tamén recollía información periódica sobre os libros do Club e outras actividades que desde aí se realizaban”

20/10/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Club di lettura da EOI de Ribadeo


Club di lettura do departamento de italiano da EOI de Ribadeo
"Ás sesións acoden regularmente nove persoas, entre eles alumnos/as actuais e antigo alumnado. No caso destes últimos, o club é o único vínculo que lles queda coa escola e a lingua.
Conseguiuse crear un clima distendido no que a diferenza das clases non se corrixe, converténdose o profesor no moderador dunha conversa na que se intercambian opinións.
Na selección de lecturas trátase de alternar clásicos da literatura italiana, con autores e autoras que nestes momentos están sendo importantes en Italia; da mesma maneira se combinan xéneros desde a novela policíaca á lectura de divulgación ou algunha que entrañe dificultade desde o punto de vista lingüístico ao reflectir a diversidade lingüística do país.
Para difundir a actividade fanse uns marcapáxinas que se agasallan ao alumnado e se reparten na libraría de Ribadeo".

19/10/11

MEMORIAS DE CLUBS: CPI San Vicente (A Baña)




A modo de avaliación
“Os aspectos máis negativos do club de lectura foron a lentitude de velocidade lectora dos alumnos ou a falta de compromiso para traer lido o libro na data suxerida, o que impedía facer as reunións coa periodicidade fixada, para comentar entre todos o libro; a dificultade de encontrar títulos que enganchen a todos (en 2º provocou o abandono dun par de libros, respectando o principio do club de lectura: disfrutar coa lectura... en non acabar sendo “o clube da tortura”... pero tamén abandonaron varios alumnos, o que consideramos un pequeno fracaso. (...)
O mellor, a colaboración co Concello da Baña, e coa responsable de Normalización, que mediante a páxina web do concello impulsa a lectura en colaboración cos fondos da biblioteca do centro e as suxestións de lectura deste club”.

18/10/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Liñas de fuga do IES Macías o Namorado

“O achegamento á poesía foi potenciado –do mesmo xeito que o fixemos o curso anterior- mediante o desenvolvemento dunha actividade adicional, o Obradoiro de Creación e Debate Liñas de Fuga, impartido pola mesma profesora encargada polo Club de Lectura. (...)
Este curso decidimos comezar por tratar o tema do amor a fondo, dende distintas perspectivas, empregando diferentes fragmentos de épocas variadas.
Os textos escollidos foron estes:
-Elogio de la mujer chiquita, do Libro de Buen Amor
-Un soneto de Lope. “desmayarse, atreverse, estar furioso...”
-Un soneto de Avilés de Taramancos: No fondo dos teu sollos, na devesa perdida...
-Un poema de Martín Niemöller: Cuando los nazis vinieron a por mi.
-Un fragmento de “El amor cristiano” de Pablo (Carta al os Corintios,13): “(...) El amor es paciente y bondadoso; no tiene orgullo ni jactancia...”
Intentamos, con estes fragmentos, rompe ros esquemas que sobre este sentimento tiña nas nosas alumnas que o asocian sempre as ideas románticas, coa felicidade ou co malestar que dea í puidesen, segundo elas crían, derivar”.

17/10/11

MEMORIAS DE CLUBS: Club de lectura Sansaliber do CPI de San Sadurniño


Do club de lectura Sansaliber do CPI de San Sadurniño
"Entre os resultados obtidos figuran os seguintes:
-Contribución á socialización dos alumnado que compartíaa s súas opinións e gustos, aproximándose de maneira respectuosa ás dos outros.
-Fomento e consolidación do hábito lector, valorando especialmente a participación do alumnado de PDC.
-Maduración lectora, xa que adquiriron ou melloraron os seus criterios de selección persoais.
-Valoración da lectura como unha actividade axeitada para o tempo de lecer.
-Familiarización do alumnado cos blogues culturais e as formas de literatura asociadas ás novas tecnoloxías.
-Difusión da percepción da biblioteca como un centro de animación cultural”

14/10/11

MEMORIAS DOS CLUBS: As pintoras daltónicas do CPI dos Dices (Rois)

Imaxe: Club de lectura "A lus de San Finx". CPI Cernadas de Castro. Lousame
“O curso 2010-2011 foi o cuarto de funcionamento do noso club de lectura, que se rexeu polas pautas establecidas nos cursos anteriores. Téndomos en conta que concibimos o club como un proxecto plurianual –e esperamos que definitivo no noso centro- no que o alumnado pode entrar ao inicio do seu ensino secundario obrigatorio –mesmo no último ciclo de Educación Primaria- e continuar no club ata que abandona o centro, en 4º de ESO.”
(...)
“O noso obxectivo segue a ser obvio e modesto: gozar coa lectura. Atémonos incondicionalmente a esta única norma do noso club e considerando que a pertenza a el é absolutamente libre e voluntaria –e que tamén o é a participación nas actividades paralelas- axúdanos a conseguir es ameta. Por suposto, a través dese goce ímonos facendo lectores cada vez máis conscientes, máis esixente se máis críticos.”
Entre os seus obxectivos, recollemos “Compartir intereses e preferencias co resto da comunidade escolar a través dos videos elaborados, do blog da biblioteca, da revista escolar e do blog do club de lectura”, “Manter un contacto continuado co mundo do libro non só a través das lecturas senón tamén do cine, a música, os/as autores/as, os espazos... “, “Facer todo o anterior nun ambiente agradable, distendido e agardado polas integrantes, no que este ano as lambetadas propias e alleas gozaron dun lugar destacado.”
“Agasallámolos cun bolígrafo e un caderno (a cada un dos integrantes do club), para que se acostumasen a tomar notas cando len e, sobre todo, para facer incidencia na conciencia de grupo; para que se sintan como un colectivo con identidade propia”.

13/10/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Nautilus do IES Fernando Blanco (Cee)



“As xuntanzas sempre se celebran na biblioteca xa que deste modo facemos visible o club ao resto da comunidade escolar. En canto á moderación pretendemos que sexa sutil e apenas se note pois preferimos que espontaneamente xurdan os temas e que sexa o alumnado o que tome a palabra, se ben son moi enriquecedoras para todos as intervencións do profesorado que coñece en profundidade a obra que estamos a ler igual que ao seu autor/a, e mediante preguntas ou reflexións fan que o resto dos membros do club vexan algúns aspectos da obra que igual se lles escaparon na lectura individual.
(...) Na Ensinanza Secundaria de Adultos, na materia de Oferta Propia do Centro “Reflexións a través do cine e a lectura” decidiuse incorporar a actividade do club de lectura, aproveitando para formar diferentes clubs. Completábase a actividade co visionado de diversos filmes. As obras escollidas foron O neno do pixama de raias, O home que plantaba árbores, Historia de una gaviota y del gato que le enseñó a volar e Enderezo descoñecido."

11/10/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Club Marela do IES As Bizocas



"Despois de ler o relato “Un río de palabras” de Agustín Fernández Paz decidiuse facer anuncios para publicitar os libros que máis lles gustaban e colocalos pola vila.
”Nas primeiras reunións elaboráronse uns marcapáxinas en colaboración co departamento de Plástica. Neles aparecían as fotos dos membros do club de lectura coma se fosen follas dun libro desprendéndose ao poñelo boca abaixo. Tivo tal éxito o marcapáxinas que todos querían un similar. Por iso, fixéronse dous xigantes e un está no lugar reservado para as reunións na biblioteca e o outro na sección da biblioteca onde se sitúan os materiais adquiridos polo club.” (...)
“Os integrantes do club de lectura asisten a todas as reunións con autores, talleres... que se organizan no centro como un medio de premiar a súa implicación na vida e dinamización do mesmo”.

10/10/11

ENTRE MEMORIA E MEMORIA... un comezo




Recollémolo do club de lectura "Libros de peto" da biblioteca do IES de Ponteceso e di así:

"Un ano máis o club de lectura LIBRO DE PETO do IES Ponteceso, convócavos á primeira reunión arredor dunha cunca quentiña de chocolate , unhas cantas pastas e moitas ideas para ler neste curso.
Como é xa habitual formaremos tres grupos de avezados lectores: Os de 1º e 2º de ESO, os de 3º e 4º e, por último , os Bacharelatos e aínda que o ano pasado lles puxemos nomes, e incluso logos, estamos abertos a calquera tipo de cambios, suxestións, ideas …
Queremos ler, pasalo ben e compartir, así que esperámosvos o vindeiro 14 de outubro no recreo e na biblioteca.
Feliz chocolatada e… boas lecturas!!!"



Ganas dan de ir ata alá

7/10/11

MEMORIAS DOS CLUBS: IES Ribeira do Louro


Das conclusíóns:
“É unha actividade gratificante para todos: profesorado e alumnado; houbo un ambiente distendido, compartiamos gustos literarios e o pracer de ler e amosar diferentes aspectos que nos libros algún de nós, descubría. Unha mostra do seu interese pola actividade era que o alumnado lembraba ao profesorado os horario se datas de reunión.”

6/10/11

MEMORIAS DE CLUBS: EOI de Santiago (2)

“Durante esta primeira sesión tamén se presentou a actividade “Me and my shelf” na cal os alumnos/as terían que fotografarse coa súa biblioteca ou libro preferido. Esta actividade foi especialmente boa para que os membros do club descubriran gustos e tamén para dar a coñecer ao resto do alumnado e á comunidade educativa os integrantes do club, xa que se expuxeron no centro”

5/10/11

MEMORIAS DE CLUBS: EOI de Santiago

“Houbo unha suxestión a respecto de poñerse en contacto con outras EOI ou bibliotecas que teñan clubs de lectura en linguas estranxeiras para poder prestarlles os nosos libros e pedir a cambio que eles nos presten a nós os que teñen.
Tamén se propuxo a posibilidade de dar maior proxección ao club de lectura enmarcándoo nas accións do Proxecto ARCE, traballando en cooperación con Escolas Oficiais de Idiomas doutras comunidades autónomas”

4/10/11

MEMORIAS DOS CLUBS: IES Manuel Antonio (2)



“Do mesmo xeito que os cursos anteriores o club está dirixido a toda a comunidade educativa, e aberto ás persoas do entorno do centro, persoal non docente, alumnos do Centro Residencial Docente e ás persoas maiores da residencia próxima. Falamos coas asistentas sociais da Residencia de Persoas Maiores para continuar traballando con eles do mesmo xeito que o pasado curso. E tivemos unha reunión coa presidenta da ANPA para que dese a coñecer o club na seguinte reunión de pais/nais.
Os folletos informativos coas características e obxectivos do club, normas para asociarse e xeneralidades sobre o funcionamento do mesmo, que conteñen tamén a ficha de inscrición son os mesmos de anos anteriores.”

3/10/11

MEMORIAS DOS CLUBS: CPI San Vicente (A Baña)



Falando de colaboración...
"O grupo de adultos coordinados polo departamento de Normalización Lingüística do Concello da Baña, empezaron timidamente a súa andaina con Cartas de inverno de Fernández Paz, para continuar con Doce badaladas de Suso de Toro. Para o verán continuarán con O señor Ibraim... prestado pola biblioteca do centro, xa que os títulos anteriores foran prestados pola biblioteca do concello. Ao saber da súa existencia decidimos aunar esforzos e rendabiblidade. esperando colaborar o próximo curso, quizais cun fío temático sobre a guerra civil, con obras como A lingua das bolboretas ou O lápis do carpinteiro, de M. Rivas, pretendendo aproveitar a experiencia dos maiores e relacionalos cos pequenos."

30/9/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Le+ do IES Manuel Antonio




“Xa desde principio de curso se comezou a facer publicidade do Club de lectura entre o alumnado e o profesorado.
Grazas ás reunións de coordinación, ás que ademais dos membros do grupo de biblioteca asiste o xefe de estudios e a vicedirectora do centro, a coordinadora do club tivo a oportunidade de asistir a unha das reunións de titores de ESO e bacharelato e alí dar a coñecer as experiencias do club, para que todos os titores puideses transmitira información aos seus alumnos e alumnas.
Ao resto do profesorado deixóuselles a información nas súas correspondentes “taquillas” e colocáronse carteis nos lugares máis destacados do centro. Esta información presentouse nun power point na entrada principal do instituto xunto con outra publicidade da biblioteca.
Tamén se enviou unha carta da Dirección do centro ás familias, informando da posibilidade de formar parte do Club.”

29/9/11

MEMORIAS DE CLUBS: O club Fraga do Novio do IES de Porto do Son




“O 5 de novembro o club de lectura compartiu unha saída conxunta cos clubs “As Campaíñas” do CP Ide Cuntis, “iESCALasletras” do IES Aquis Celenis de Caldas, “As Portadas” do CPI Domingo Fontán de Portas e “Na Estrada – 525” do IES Manuel García Barros da Estrada. Seguindo coa temática das historias de medo e intriga á que lle dedicou a biblioteca o primeiro trimestre, cada club participante representou relatos de terror á tardiña no mosteiro de Carboeiro, onde tamén tivemos ocasión de escoitar as historias de Celso Fernández Sanmartín.”

28/9/11

MEMORIAS DE CLUBS: María Castaña do IES de Sabón


O club María Castaña, tamén é moi visible na realización das exposicións: “Libros de guerra” ou “Libros con corazón”, realizadas con materiais da propia biblioteca; e tamén, da exposición de fotografías realizadas imitando portadas de libros ás que se acompañaba das obras orixinais ...

27/9/11

MEMORIAS DOS CLUBS: IES de Catabois (2)

Do Club Xuvenil do IES de Catabois
“Cada membro do Club está invitado a traer ás reunións calquera párrafo, verso, estrofa ou artículo que queira compartir cos demais membros para o seu comentario ou simple desfrute. Esta foi unha proposta de gran éxito, sobre todo nos primeiros meses, e da que saíron moi interesantes lecturas e charlas. Consideramos que é, ademais, moi importante de cara á práctica da lectura en público e en voz alta. E por outra parte, o alumno/a síntese escoitado nos seus intereses, e valorado polos mesmos, animando así a outros a facer o mesmo e movendo a reflexión, non só estética ou literaria, senón tamén filosófica ou social.”

"Maneras de leer"

A Asesoría de bibliotecas escolares estivo en Madrid os días 20 e 21 de setembro, no congreso Maneras de leer, organizado conjuntamente polos ministerios de Educación e Cultura. Fóramos convocadas a participar coa experiencia dos clubs de lectura en centros de ensino secundario de Galicia, unha iniciativa que está a chamar a atención a todos os que, desde o mundo da lectura, se achegan a ela. Alí estaban tamén as compañeiras que participan no programa ARCE, compartindo experiencias lectoras desde os seus clubs en diferentes recunchos do Estado: Murcia, Tenerife, Madrid e Galicia. Velaquí a súa propia crónica do que alí pasou, no blog que comparten En el país de Alicia.
A delegación galega non era pouca: ademais de Anxos, a coordinadora de As zocas faladoras, estaban presentes os compañeiros Rafa e Cris, do CEIP de A Lama, e as coordinadoras
das bibliotecas do CPI de Catoira, Nine, e do IES Ribeiras do Louro, Paz.
Maneras de leer permitiunos coñecer experiencias do ámbito da lectura pública e do ámbito do ensino, espalladas por todo o territorio do Estado. Permitiunos, así mesmo, reencontrarnos con amigos xa das bibliotecas escolares galegas, como Carmen Carramiñana e Merche Caballud, mestras e amigas, que desde o seu Leer juntos, tanto e tan ben nos teñen acompañado en distintos encontros e xornadas.

26/9/11

MEMORIAS DOS CLUBS: IES de Catabois




“O Club representa unhas das accións máis importantes da biblioteca, posto que intenta abrir as súas portas a todo o persoal do centro e ademais a membros das asociacións de veciños do entorno, ex alumnos, etc., obedecendo ao concepto de acceso á lectura de todo o colectivo, estendendo as súas actividades máis alá das accións netamente académicas.”

22/9/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Colegas das palabras do IES Julio Prieto Nespereira




“A satisfacción do grupo queda explícita na constancia: un grupo de “colegas” levan dende o principio, sempre colaboran nas actividades dinamizadoras e normalizadoras do centro ademais das especificamente pertencentes ao club de lectura. Isto fai que a miña satisfacción sexa grande. Levo comigo intercambio de aprendizaxes e experiencias e unha relación humana moi especial e gratificante.”

19/9/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Camiños do IES Luís Seoane





Recollemos dunha escolma de reflexións colectivas realizada a final de curso:
“Aquí, entre todos os que estamos, descubrín que a lectura me fixo distinta. Non digo que mellor, só distinta e capaz de comprender moitas cousas que non comprendía”.
“O impulso do Club de Lectura fíxome capaz de compartir coa miña nai lecturas. Ela sempre foi afeccionada á lectura e sentíase doída porque eu lía pouco. Agora está moi contenta e eu tamén.”
“Aquí todo son gabanzas pero moitos seguimos sendo tan vagos coma sempre. A min sempre me gustou ler pero non estudar e segue sen me gustar.”



Así se nos explica a razón do nome:
Camiños recibe o seu nome da convición de que “os libros abren mil camiños, camiños que nunca se acaban, e polos que se debe viaxar, poñer as pegadas nas páxinas que marcan os rumbos e os sendeiros que levan a todos os países, a todas as almas e a todas as situacións imaxinadas e contadas."

16/9/11

MEMORIAS DOS CLUBS: TUGA - LENDO - LUGO


Entre os desafíos para o próximo curso, o club TUGA – LUGO – LENDO proponse enviar un correo a todos os departamentos de portugués das EOI para animalos á creación de clubs de lectura en portugués, e de ser posible, tentarán establecer contacto con algún club de lectura en Portugal, co que se reunirían para debater arredor dunha mesma obra.
Parabéns pola claridade da mirada e ánimo para percorrer ese camiño!

15/9/11

MEMORIAS DOS CLUBS: As catro esquinas do quinto

En “As catro esquinas do quinto” coméntase
“(...) Este ano non puidemos asistir ás Xornadas – terapia (por causas totalmente alleas) que sempre traen un pouco de ánimo, moitas ideas e sentimentos de grupo, folgos tan necesarios para poder seguir adiante. Pero o certo é que,este ano,a nosa actitude de ánimo débese aos rapaces. Son eles os que nos fixeron non dubidar do noso traballo.
Explícome. Todo comezou o último día de curso 2009-2010, cando levamos aos máis pequenos do club á praia. Non se me pode esquecer o seu descaro ó ler, en medio dunha praia chea de xente, os seus poemas preferidos do mar (alucinante as súas escollas). Xa de camiño á casa, dinme conta do moito que merecían eses rapaces e rapazas que xa falaban emocionados dos proxectos do curso seguinte: se facer teatro, se ler non sei que cousa, se ir non sei onde a ler non sei que... Eles estaban a organizar de novo algo que nós,neses intres,pensabamos que se estaba a desfacer. E o certo é que eses pequenos demostraron este curso que non facían castelos no aire naquel autobús de volta da praia, levaron a cabo moitas das súas ideas, currando, lendo, falando..., un grupo excepcional. (...)
(...) non tivemos que tirar do club, o club tirou de nós. Parece que a semente está a dar un bo froito.”

14/9/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Covaterreña

O Club Covaterreña ten como obxectivos:
- Fomentar o hábito lector entre o alumnado
- Aumentar o pracer da lectura mediante a comparación e contraste da experiencia lectora
- Impulsar o interese por expresar as ideas e sentimentos propios nacidos da lectura de distintos textos.
- Potenciar a capacidade crítica e argumentativa diante doutras persoas mediante o comentario dirixido.
- Apreciar o valor estético da literatura e a súa función como vehículo transmisor de ideas, coñecementos e expriencias.
- Ampliar a riqueza expresiva no ámbito da oralidade.
- Utilizar a biblioteca como lugar de convivencia.
- Utilizar as TIC para crear e interpretar textos.
E, a modo de conclusión,... “o club funcionou como un elemento integrador para alumnado de diferentes niveis educativos”.

13/9/11

MEMORIAS DOS CLUBS DE LECTURA: Fendetestas (2)

Os obxectivos que se pretendían acadar eran no club:
- Suliñar o carácter socializador e lúdico da actividade de ler e de falar sobre o que se leu.
- Contribuír, con iso, á formación integral dos individuos lectores.
- Perfeccionar as súas competencias básicas.
- Fomentar o traballo coas habilidades comprensivas, expresivas e documentais.
(...)

E xa para rematar, unha vez máis, os profesores que organizamos a actividade do club de lectura Fendetestas queremos deixar constancia do que nos fai medrar, non só como profesionais, senón como persoas, a participación nesta comunidade na que o interés común é ler para compartir, para coñecer e para coñecerse mellor. Sobre nós sobrevoa a voz do irrepetible Borges, quen con acerto dicía: “Uno llega a ser grande por lo que lee y no por lo que escribe.”

12/9/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Fendetestas do IES de Curtis



“O proxecto funcionou desde outubro de 2008 e segue medrando día a día, con membros xa veteranos e con outros que recibimos con ilusión cada curso. Certo é tamén que non todos os que suben a este tren viaxan ata a última estación: algúns apeáronse no medio do traxecto, pero tamén cómpre dicir que ao baixar uns, outros novos viaxeiros subiron ao vagón da lectura.”

9/9/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Siareiros das palabras do IES Pedras Rubias


"En canto aos obxectivos, temos contribuído a crear hábitos lectores, a traballar a lectura en diferentes soportes e a relación entre as diferentes linguaxes, a mellorar a comprensión lectora e a adquirir as competencias lingüísticas mediante a ampliación de vocabulario, dos estilos de escrita, dos xéneros, da dramatización, da lectura individual e compartida; a aprendizaxe de apuntes soibre as lecturas... Tamén temos conseguido unha maior formación cultural, estética e artística, así como a autonomía e a iniciativa persoal, ao tratarse dunha actividade optativa e voluntaria."

8/9/11

MEMORIAS DE CLUBS: Na Estrada - 525 (2)


Primeira reunión. Cuestións prácticas.

“A primeira reunión foi extraoficial, para informar aos lectores interesados en continuar no club, dos requisitos que debían reunir os posibles candidatos a formar parte del, as vías polas que se lles convocaría e outras informacións de tipo organizativo. Nesta primeira reunión solicitóuselles que cubrisen unha folla preparada para tal fin cos seus datos (idade, curso, correo electrónico, DNI, preferencias lectoras), xustificándolles esta petición. Despois presentámonos oralmente todos/as e, en vez de explicar as súas preferencias lectoras como se lles solicitara, falaron das razóns polas que se integraron no club. Moitos xa formaran parte del en cursos anteriores e fixeron un resumo da súa andaina para os novos.
(...)
Posto que as reunións se celebrarían fóra do horario lectivo, entregóuselles unha folla para que a cubrisen os seus titores legais, e coa que os autorizaban a participaren nesta actividade.
Nesa primeira reunión tamén se lles amosou o blog do noso Club. (....)
Regalóuselle a libretiña a cada un dos participantes para que fosen tomando note das súas descubertas, dos proxectos de lectura, dos borradores para os comentarios no blog..."

MEMORIAS DE CLUBS: Na estrada - 525



“Nas reunións pretendemos que os participantes falaran libremente da súa lectura, das inquedanzas espertadas, da súa crítica; incentivamos que se contrapuxesen opinións sobre unha mesma obra, que abrisen perspectivas de interpretacións diferentes, que relacionasen esa obra con outras anteriormente lidas, que discutisen sobre versións dun mesmo título en diferentes soportes entendendo as linguaxes propias de cada un ...
(...)
A comodidade coa que se sentían todos os membros dentro do club posibilitou comentarios moi persoais e interesantes sobre a experiencia lectora e a personalidade de cada un de nós. Ao final, todos e cada un dos participantes coñecían os gustos e preferencias dos demais."