19/9/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Camiños do IES Luís Seoane





Recollemos dunha escolma de reflexións colectivas realizada a final de curso:
“Aquí, entre todos os que estamos, descubrín que a lectura me fixo distinta. Non digo que mellor, só distinta e capaz de comprender moitas cousas que non comprendía”.
“O impulso do Club de Lectura fíxome capaz de compartir coa miña nai lecturas. Ela sempre foi afeccionada á lectura e sentíase doída porque eu lía pouco. Agora está moi contenta e eu tamén.”
“Aquí todo son gabanzas pero moitos seguimos sendo tan vagos coma sempre. A min sempre me gustou ler pero non estudar e segue sen me gustar.”



Así se nos explica a razón do nome:
Camiños recibe o seu nome da convición de que “os libros abren mil camiños, camiños que nunca se acaban, e polos que se debe viaxar, poñer as pegadas nas páxinas que marcan os rumbos e os sendeiros que levan a todos os países, a todas as almas e a todas as situacións imaxinadas e contadas."

16/9/11

MEMORIAS DOS CLUBS: TUGA - LENDO - LUGO


Entre os desafíos para o próximo curso, o club TUGA – LUGO – LENDO proponse enviar un correo a todos os departamentos de portugués das EOI para animalos á creación de clubs de lectura en portugués, e de ser posible, tentarán establecer contacto con algún club de lectura en Portugal, co que se reunirían para debater arredor dunha mesma obra.
Parabéns pola claridade da mirada e ánimo para percorrer ese camiño!

15/9/11

MEMORIAS DOS CLUBS: As catro esquinas do quinto

En “As catro esquinas do quinto” coméntase
“(...) Este ano non puidemos asistir ás Xornadas – terapia (por causas totalmente alleas) que sempre traen un pouco de ánimo, moitas ideas e sentimentos de grupo, folgos tan necesarios para poder seguir adiante. Pero o certo é que,este ano,a nosa actitude de ánimo débese aos rapaces. Son eles os que nos fixeron non dubidar do noso traballo.
Explícome. Todo comezou o último día de curso 2009-2010, cando levamos aos máis pequenos do club á praia. Non se me pode esquecer o seu descaro ó ler, en medio dunha praia chea de xente, os seus poemas preferidos do mar (alucinante as súas escollas). Xa de camiño á casa, dinme conta do moito que merecían eses rapaces e rapazas que xa falaban emocionados dos proxectos do curso seguinte: se facer teatro, se ler non sei que cousa, se ir non sei onde a ler non sei que... Eles estaban a organizar de novo algo que nós,neses intres,pensabamos que se estaba a desfacer. E o certo é que eses pequenos demostraron este curso que non facían castelos no aire naquel autobús de volta da praia, levaron a cabo moitas das súas ideas, currando, lendo, falando..., un grupo excepcional. (...)
(...) non tivemos que tirar do club, o club tirou de nós. Parece que a semente está a dar un bo froito.”

14/9/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Covaterreña

O Club Covaterreña ten como obxectivos:
- Fomentar o hábito lector entre o alumnado
- Aumentar o pracer da lectura mediante a comparación e contraste da experiencia lectora
- Impulsar o interese por expresar as ideas e sentimentos propios nacidos da lectura de distintos textos.
- Potenciar a capacidade crítica e argumentativa diante doutras persoas mediante o comentario dirixido.
- Apreciar o valor estético da literatura e a súa función como vehículo transmisor de ideas, coñecementos e expriencias.
- Ampliar a riqueza expresiva no ámbito da oralidade.
- Utilizar a biblioteca como lugar de convivencia.
- Utilizar as TIC para crear e interpretar textos.
E, a modo de conclusión,... “o club funcionou como un elemento integrador para alumnado de diferentes niveis educativos”.

13/9/11

MEMORIAS DOS CLUBS DE LECTURA: Fendetestas (2)

Os obxectivos que se pretendían acadar eran no club:
- Suliñar o carácter socializador e lúdico da actividade de ler e de falar sobre o que se leu.
- Contribuír, con iso, á formación integral dos individuos lectores.
- Perfeccionar as súas competencias básicas.
- Fomentar o traballo coas habilidades comprensivas, expresivas e documentais.
(...)

E xa para rematar, unha vez máis, os profesores que organizamos a actividade do club de lectura Fendetestas queremos deixar constancia do que nos fai medrar, non só como profesionais, senón como persoas, a participación nesta comunidade na que o interés común é ler para compartir, para coñecer e para coñecerse mellor. Sobre nós sobrevoa a voz do irrepetible Borges, quen con acerto dicía: “Uno llega a ser grande por lo que lee y no por lo que escribe.”

12/9/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Fendetestas do IES de Curtis



“O proxecto funcionou desde outubro de 2008 e segue medrando día a día, con membros xa veteranos e con outros que recibimos con ilusión cada curso. Certo é tamén que non todos os que suben a este tren viaxan ata a última estación: algúns apeáronse no medio do traxecto, pero tamén cómpre dicir que ao baixar uns, outros novos viaxeiros subiron ao vagón da lectura.”

9/9/11

MEMORIAS DOS CLUBS: Siareiros das palabras do IES Pedras Rubias


"En canto aos obxectivos, temos contribuído a crear hábitos lectores, a traballar a lectura en diferentes soportes e a relación entre as diferentes linguaxes, a mellorar a comprensión lectora e a adquirir as competencias lingüísticas mediante a ampliación de vocabulario, dos estilos de escrita, dos xéneros, da dramatización, da lectura individual e compartida; a aprendizaxe de apuntes soibre as lecturas... Tamén temos conseguido unha maior formación cultural, estética e artística, así como a autonomía e a iniciativa persoal, ao tratarse dunha actividade optativa e voluntaria."

8/9/11

MEMORIAS DE CLUBS: Na Estrada - 525 (2)


Primeira reunión. Cuestións prácticas.

“A primeira reunión foi extraoficial, para informar aos lectores interesados en continuar no club, dos requisitos que debían reunir os posibles candidatos a formar parte del, as vías polas que se lles convocaría e outras informacións de tipo organizativo. Nesta primeira reunión solicitóuselles que cubrisen unha folla preparada para tal fin cos seus datos (idade, curso, correo electrónico, DNI, preferencias lectoras), xustificándolles esta petición. Despois presentámonos oralmente todos/as e, en vez de explicar as súas preferencias lectoras como se lles solicitara, falaron das razóns polas que se integraron no club. Moitos xa formaran parte del en cursos anteriores e fixeron un resumo da súa andaina para os novos.
(...)
Posto que as reunións se celebrarían fóra do horario lectivo, entregóuselles unha folla para que a cubrisen os seus titores legais, e coa que os autorizaban a participaren nesta actividade.
Nesa primeira reunión tamén se lles amosou o blog do noso Club. (....)
Regalóuselle a libretiña a cada un dos participantes para que fosen tomando note das súas descubertas, dos proxectos de lectura, dos borradores para os comentarios no blog..."

MEMORIAS DE CLUBS: Na estrada - 525



“Nas reunións pretendemos que os participantes falaran libremente da súa lectura, das inquedanzas espertadas, da súa crítica; incentivamos que se contrapuxesen opinións sobre unha mesma obra, que abrisen perspectivas de interpretacións diferentes, que relacionasen esa obra con outras anteriormente lidas, que discutisen sobre versións dun mesmo título en diferentes soportes entendendo as linguaxes propias de cada un ...
(...)
A comodidade coa que se sentían todos os membros dentro do club posibilitou comentarios moi persoais e interesantes sobre a experiencia lectora e a personalidade de cada un de nós. Ao final, todos e cada un dos participantes coñecían os gustos e preferencias dos demais."

7/9/11

MEMORIAS DE CLUBS: O Segrel do Penedo (2)

Tamén do Segrel, a respecto da colaboración co n outros centros:
“Este curso, o mesmo que os pasados, seguimos a utilizar o servizo de préstamos interbibliotecarios a través de “Libros a eito” con distintas bibliotecas escolares como o CEIP Recimil (ferrol), CEIP Os Casais (Fene), CEIP O Ramo (Fene), CEIP Centieiras (Fene), IES Catabois (Ferrol), IES Sofía Casanova (ferrol), IES Fernando Esquío (Ceda), IES Pedra da Aguia (Camariñas), IES de Mugardos (Mugardos), IES Vilar Ponte (Viveiro e IES Neira Vilas (Oleiros).
Quixéramos facer fincapé no positivo desta experiencia, porque non só se trata de optimizar recursos, co que isto implica de darnos a posibilidade de facer máis lecturas das que nun pricipio nos permiten os fondos obtidos a través da convocatoria de Clubs de Lectura, se non que nos dá a oportunidade de compartir lecturas con membros de clubs amigos e mesmo de organizar actividades conxuntas ou paralelas.”

6/9/11

MEMORIAS DE CLUBS: O Segrel do Penedo




"Como esquecer…
A marabillosa carta de despedida da avoa que formaba parte do club e que o abandona por motivos de saúde.
O feito de ser os “culpables” de que nais e fillas poidan compartir gustos, espazos, momentos…
“Normalmente é ela quen me recorda que teño club de lectura e teño que darlle explicacións se por algún motivo non podo asistir. Sempre me comenta o que fan el@s no seu”
O orgullo de ser os artífices de que algúns dos membros do club lean en galego.
“Perderllo o medo a ler unha obra en galego”; a partir de aí, decidiu matricularse nun curso de galego “para poder ler as novelas sen dificultade”.
Que algúns dos membros do club se acheguen a obras que noutras circunstancias nunca terían lido.
“Facer lecturas de libros que nunca se me ocorrería ler”
Que haxa quen se engancha á lectura de tal xeito que…
“Anteriormente non. Agora mesmo participo noutro club de lectura na biblioteca de Ares, que tamén é moi interesante.”
Que haxa quen consigue, a través do club, poder compartir gustos e afeccións.
“Sobre todo compartir cos demais o gusto pola lectura, cousa que no meu ambiente habitual non acostumaba facer.”
O feito de que o nosos club sexa quen de facerlle perder público á TV.
Que pais e nais asuman que formar parte do club é un xeito de implicarse na vida do centro.
(…)"


Tal como pode lerse na avaliación do club que se recolle na entrada do seu blogue

5/9/11

Memorias de clubs de lectura: Balbordo

Do apartado de conclusións, recollemos:


"Como moderadora de Balbordo, por cuarto ano consecutivo, teño que indicar que é unha experiencia "agotadora", que supón un gran esforzo organizativo e persoal de "gasto de enerxías" pero sen dúbida constitúe un privilexio escoitar e ver as caras de tanta e tanta xente que se emociona coa lectura. Neste sentido, en Balbordo somos moitas persoas, moi diversas, as que pensamos que é un bo modo de abrir camiño á lectura... A implicación da comunidade educativa, creo que é extraordinaria e a resposta e apoio dos compoñentes de Balbordo, inmellorables. (...) Debo agradecer as axudas recibidas para que estes proxectos poidan continuar funcionando. Aínda que existen fórmulas que facilitan o intercambio de libros entre centros, sen dito apoio económico, a organización e continuidade dos Clubs nos que se desenrolan varios proxectos ao mesmo tempo, cada mes, non poderían ser levados a cabo cunha mínima garantía de éxtio e seriedade, dado o inmenso esforzo de artellar variables actuacións sen contar cun respaldo económico.


Continúo a crer firmemente (coa perspectiva que ofrecen xa 4 anos de esforzo continuado) que as actuacións de Balbordo contribúen a asentar e potenciar o ambiente lector que sempre procuramos se respira no noso centro."

1/9/11

Convocatoria en apoio dos Clubs de Lectura - 2011/2012

O Portal Educativo da Consellería de Educación e O.U. publica, con data 1 de setembro, a convocatoria da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos destinada a incentivar a actividade dos Clubs de Lectura en centros públicos de ensino secundario, correspondente ao curso 2011/2012, no contexto do programa HORA DE LER, para o fomento da lectura en centros de ensino. O prazo de presentación de documentación remata o 20 de outubro.

21/7/11

Da memoria dun club de lectura

A educación impregnándoo todo...
"(...) O elemento gastronómico, o doce caseiro compartido ao comenzo das xuntanzas, continúa tendo a súa importancia na dinámica dos clubs, e xa empezamos a poensar en elaborar o noso recetario de sobremesas para clubs. A modo de anécdota comentar que este curso unha das nenos dos clubs era celíaca, polo que tras a primeira xuntanza na que descoñecíamos ese feito, pasamos a aportar doces sen gluten e a descubrir a grande variedade de posibilidades que podíamos ofertar. Foi moi gratificante para esta nena e moi interesante para todos os demais. Nas comidas dos clubs adoptouse de xeito espontáneo o costume de que sexan os nenos ou as nenas, e non as profesoras, quen aporten os doces. Queremos destacar o valor destes pequenos detalles no funcionamento dos clubs, pois lles confiren ese carácter de complicidade, de grupo de iguais gozando xuntos dunha afección común, que é un dos obxectivos fundamentais da actividade."
T
rátase dos clubs "Os Artistas lectores" e "A Cabana dos Libros" nos que aprticipan trinta e dous alumnos e alumnas do CEP Brea Segade de Rianxo

13/7/11

Dous clubs de lectura en videoconferencia

As distancias non son problema para falar de libros cando hai ganas e profesorado disposto a favorecer o intercambio entre alumnado que le. Velaquí unha experiencia de videoconferencia entre as lectores e lectores do club de lectura Lerias, do IES 1º de Marzo, de Baiona, e o club de lectura do IES Val do Tea, de Ponteareas. Información detallada e imaxes. Tamén aquí

1/7/11

Roteiro pola Ribeira Sacra lembrando Lois Pereiro

Camiñada, lecturas, lembranza de Lois Pereiro, recitais ao aire libre, conversa, convivencia, lecturas, camiñadas... aprender a vivir e aprender o País. Unha forma ben fermosa de dar remate a un curso escolar. Velaquí unha experiencia dun club de lectura, o BIBLOSVIVOS, do IES Pedras Rubias, de Salceda de Caselas.

29/6/11

ACTIVIDADES CONXUNTAS DUNS CLUBS CON OUTROS



O club de lectura Lecturas Leirantes realiza actividades conxuntas con outros clubs.

O 31 de marzo reuniuse co club "O xograr lector de Sarria" para realizar un roteiro de senderismo e comentar o libro A miña planta de laranxa lima de J. Mauro de Vasconcellos.

O 20 de maio actuaron como anfitrións e convocaron aos integrantes de "A vacaloura" do IES de Monterroso e ao alumnado de "O xograr lector" para realizar un roteiro literario polo adarve da muralla cun guía de luxo, Antonio Reigosa, autor de Lu e Go pola muralla. Á volta, na biblioteca, tivo lugar unha comida e, entre bocado e bocado, houbo tempo para charlas deste e outros libros.

24/6/11

Roteiro literario pola Devesa da Rogueira






Desde o CPI Luís Díaz Moreno (Baralla, Lugo), infórmannos do roteiro literario que veñen de realizar os integrantes do Club de Lectura pola Devesa da Rogueria, no Courel, logo da lectura do libro "El hombre que plantaba árboles" de Jean Giono, neste Ano Internacional dos bosques.






+ Información no seu blogue, Barallando saberes, na sección do Club de lectura.

12/6/11

IV Xornada dos Clubs de lectura. Materiais

Neste enlace están dispoñibles os materiais da IV Xornada dos Clubs de Lectura, celebrada o pasado venres 10 de xuño, en Santiago de Compostela, coa asistencia de 205 profesores e profesoras de toda Galicia que, no presente curso, coordinan clubs de lectura en centros de ensino secundario e de réxime especial (acceder como "convidado")

Están tamén dispoñibles, no mesmo enderezo, os vídeos das diferentes sesións.

Algúns dos blogues que informan tamén:
Os trasnos dos libros


Vídeo resume:


IV Xornada dos Clubs de lectura. Xuño 2011 from Bibliotecas Escolares de Galicia on Vimeo.

24/5/11

Proxecto europeo e-twinning para COMPARTIR LECTURAS




Do Club de lectura do IES de Poio chéganos unha información da que entresacamos o seguinte texto:
Durante este curso académico o noso grupo de 1º de bacharelato de Club de lectura está desenvolvendo un
proxecto europeo e-twinning centrado en COMPARTIR LECTURAS cun grupo da mesma idade do Lycée Maurice Ravel de Paris.
As tarefas permítenlles formarse como lectores activos xa que simultaneamente reciben e xeran informacións, adquiren e intercambian coñecementos lingüísticos das súas respectivas linguas e practícanas.
Consideramos moi innovador dende o punto de vista pedagóxico a interacción no proceso de ensino-aprendizaxe entre alumnos franceses e españois, eles son os receptores e a un tempo os directores do proceso; o profesorado só coordina, o alumnado interactúa, prepara os seus materiais, realiza as lecturas, elabora e publica os seus comentarios nos blogs, paralelamente son os correctores dos seus propios compañeiros e dos compañeiros europeos a través do chat do twinspace.
Tambien resulta novidoso que o intercambio de contidos literarios, lingüísticos, etnográficos, culturais se realice por medio de medios dixitais e de soportes como presentaciónes, vídeos, revistas creadas en: Power-point, Calaméo, Animoto, Prezzi, etc medios que nos axudan a salvar barreiras xeográficas doutra manera insalvables.
As coordinadoras seleccionan as lecturas de cada trimestre adecuándoas ao nivel de francés-español do alumnado, escollen e organizan as tarefas a realizar durante este, deciden as linguas a empregar dependendo do contexto comunicativo: así os alumnos franceses usan o español en todas as lecturas, nas tarefas e no chat, e o francés para corrixir os seus colegas españois; os alumnos españois usan o galego nas súas lecturas, o español para as súas tarefas e para corrixir aos seus compañeiros franceses, utilizan o francés nas súas publicacións e no chat.
Dependendo das datas senaladas en cada país – celebracións académicas, festividades populares…- publicáronse presentacións de imaxes: O ano novo chino en París, o entroido en Galicia, celebramos conxuntamente o Día da Poesía coa creación e intercambio de pequenos poemas (haikus), o alumnado escolleu este subxénero poético en homenaxe ao pobo xaponés. Lembramos tamén a poetas españois nas datas sinaladas. Traballamos a historia dos nosos países a través das nosas lecturas, en concreto a Guerra Civil española cos poemas de Miguel Hernández y la novela de Manuel Rivas “El lápiz del carpintero”, por este motivo enlazamos en nuestro espacio la exposición de la Biblioteca Nacional sobre Miguel Hernández. Traballamos o cine co visionado de filmes sobre as nosas lecturas (“El lápiz del carpintero”) e o comentario dos mesmos y música escoitando poemas musicados de autores como Miguel Hernández.

20/5/11

Haikus no CPI Tomás de Lemos (Ribadavia)


O Club de Lectura do CPI Tomás de Lemos, de Ribadavia, fainos chegar información dunha actividade ben interesante:
"O noso club organizou un achegamento da comunidade educativa ao mundo dos haikus, e a resultas da mesma, e co material recollido, realizamos no centro unha exposición e botamos a andar un proxecto editorial que buscará ter continuidade outros cursos. Este proxecto ten forma de libro de poemas, que consta dunha recopilación dos haikus realizados, de imaxes da exposición (os haikus foron traducidos ao xaponés e ilustrados mediante técnicas parecidas ao sumi-e, a pintura aguada tradicional xaponesa) e dunha exposición didáctica que pensamos pode resultar intesante para trasladar esta actividade a outros centros. Para facilitar a difusión da experiencia calquera persoa interesada pode pedir un exemplar da publicación en arquivo informático á dirección do coordinador do club (MACNAVELarrobaedu.xunta.es) ou solicitar para préstamo dez volumes a toda cor que poñemos a disposición dos clubs interesados".

Do texto que presenta o libro editado, salientamos:
A realización desta primeira experiencia de achegamento á poesía Haiku tivo lugar no CPI Tomás de Lemos de Ribadavia (Ourense) durante o curso 2010 – 2011, e foi promovida polo club de lectura do centro. En colaboración cos departamentos de Ciencias Sociais, Plástica e as diferentes linguas, o club de lectura propuxo aos alumnos un concurso de Haikus. A finalidade era que os alumnos que estudaban os elementos da paisaxe e a climatoloxía (na materia de Xeografía) realizasen un achegamento sensorial, emocional e sentimental á paisaxe, máis alá dos elementos físicos. Consideramos que o haiku era unha forma especialmente axeitada para conseguilo. Un haiku é unha composición poética tradicional do Xapón. Ten tres versos sen rima, cunha extensión de cinco, sete e cinco sílabas . A temática aborda a natureza, o paso do tempo e as emocións. Para a súa realización procedeuse ao reparto das normas que deben seguirse na composición dos haikus. Estas han de ser moi sinxelas: Realización de tres composicións de tres versos cada unha; Os versos terán que ter 4 – 6 sílabas o primeiro e terceiro, e 7 – 9 o segundo; Nun dos versos terá que aparecer unha referencia ás estacións ou ao paso do tempo, noutro unha referencia á paisaxe.... Entregouse ao alumnado un alfabeto katakana (un alfabeto de ideogramas xaponeses coas súas equivalencias fonéticas no noso idioma), para que realizasen a transcrición fonética aproximada das súas composicións poéticas. Con estes elementos cada alumna e alumno (e aqueles membros da comunidade escolar que se animasen) realizarán un cartelón que combine un poema en calquera dos idiomas impartidos no centro, coa súa correspondente transcrición fonética (aproximada) e unha ilustración inspirada nos técnicas orientais. A nivel persoal, foi emocionante ver aos alumnos, especialmente aos de primeiro curso da ESO, esforzarse por entender outra cultura, outro idioma e por facer os seus primeiros achegamentos á poesía. O resultado do seu traballo encheunos de orgullo e ensinounos unha dimensión que descoñeciamos do noso alumnado. Foi, ademais, unha experiencia interdisciplinar, xa que nela participaron profesores de Ciencias Sociais, Plástica, Lingua Galega, Lingua Castelá e Lingua Inglesa.

6/5/11

IV Xornada dos Clubs de Lectura

O vindeiro 10 de xuño reunirase en Santiago de Compostela o profesorado que coordina os 200 clubs de lectura que, neste curso, están a funcionar en centros de ensino secundario de Galicia.

Esta actividade está contemplada na convocatoria da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos para incentivar o funcionamento de clubs de lectura, e busca o encontro entre profesores de distintos puntos de Galicia que están poñendo o seu tempo e a súa profesionalidade ao servizo da formación do seu alumnado como lectores e como cidadáns sensibles á cultura e ás súas manifestacións. A rapazada que participa das actividades dos Clubs de lectura aprende, ademais, a intecambiar opinións e a argumentar as propias ideas, competencia fundamental para vivir en democracia.

Esta IV Xornada dos clubs de lectura contará coa presenza de Ana Díaz-Plaja, profesora da Universitat de Barcelona e o escritor Fernando Marías. Haberá unha mesa de experiencias (Un club de lectura é algo máis) e tempos para o intercambio de iniciativas, por zonas.

5/5/11

Toman as rúas de Ourense co gallo do Día do Libro

Os mozos e mozas de dous clubs de lectura da provincia de A Coruña (IES Castro da Uz, de As Pontes, e CPI Castro Baxoi, de Miño) xuntáronse unha vez máis nunha actividade compartida de lecturá pública... decidiron visitar Ourense e facer na Praza Maior unha lectura "plurilingüe" de O Principiño.
Leron e crearon, entre todos, un poema a partir das palabras do Principiño, que podemos ver no díptico
que editaron.
Os clubs de lectura dos centros de ensino secundario de Galicia, espazosde convivencia, de creación, de imaxinación, de aprendizaxe, de cidadanía...

Parabéns ao profesorado que o fixo posible, parabéns ás rapazas e rapaces participantes...



14/4/11

Clubs que miran arredor




Hoxe queremos pararnos co Club de lectura do IES Manuel Antonio de Vigo.
Un club "que mira arredor" porque conta cos residentes do centro de persoas maiores que hai ao ladiño do instituto. Con eles comparten lecturas e tempos.
Podemos velo a través do seu blogue do club de lectura que está enlazado co de biblioteca, e no que se atopamos varias categorías coas normas do club e os avisos, reseñas dos libros que se están a ler, a convocatoria das xuntanzas e un resumo do tratado, ... e os comentarios dos lectores e lectoras.
Este blogue tamén está enlazado co club de lectura virtual, "creado coa idea de que aquelas persoas que quixesen ler un libro e facer comentarios sobre el, pero non dispuxesen do tempo necesario para as sesións do club "le +" puidesen participar e compartir as súas opinións a través da rede, por iso recibe o nome de "le + na rede". Este club está dirixido a toda a comunidade educativa e a súa contorna, na que tamén tentan incluír aos traballadores do hospital e aos institutos próximos.

23/3/11

ENTRE CLUBS


O club de lectura "Árbore vermella" do IES Xesús Taboada Chivite en colaboración co IES Ribeira do Louro puxeron en marcha o concurso "Adiviña quen é". Trátase, como o seu nome indica, de adiviñar a identidade dun autor misterioso, a partir dunha imaxe difuminada e unha serie de datos non demasiado evidentes.
Xa foron autores e autoras misteriosas Saramago e Mª Xosé Queizán.